Ako malý chlapec som

cantona_michael_browne_300smallPráve mi zapípala veľmi zaujímavá pripomienka. Narodeniny človeka, ktorého som v živote nestretol a ktorý formoval moju chlapčenskú mladosť a naučil ma (nielen on) vyhrávať.

Mama mojej mamy mi často pripomína: “Milonko, ty si ešte ani nevedel, o čom je svet a už si miloval Manchester United.” Prednedávnom sme sa s kamarátmi smiali, ako som spomínal na časy, keď prišiel “satelit” do domácností. Sedával som pred TV a počúval som futbalové prenosy United bez obrazu. Len zvuk s “čiernymi muchami na bielom pozadí”.

Bolo to obdobie, keď som ako špunt s chalanmi behával po zelenej tráve ohradenej čiarami z vápna. Sám som si vystrihoval šablóny z papiera a striekal sprejom na tričká nápis UNITED a mená hráčov červených diablov (mama mi časom hádam už odpustila). Aby ľudia vedeli. Musel som si pár rokov počkať, kým mi rodičia kúpili prvý oficiálny dres za “nekresťanské” peniaze. Dnes vlastním celú sériu.

Tí, čo si ma pamätajú z ihriska vedia, že najradšej som nosil dresy, na ktorých sa dal vyhrnúť golier. Ako to robil on. Človek, ktorý ovládal svoje remeslo na jednotku. Vedel vyburcovať svoje okolie a hoci to občas prehnal so zápalom, nasadením, motiváciou, vždy chcel dosiahnuť svoje – vyhrať. Neexistoval pre neho neprekonateľný súper, problém. Ak bol niekto šikovnejší, chcel byť ešte lepší.  Eric the KING, alebo aj Enfant terrible moderného futbalu.

Myslím, že pán Cantona ako chlapčenský vzor svoju úlohu splnil. A nebojte sa, niektoré jeho úlety som radšej neodpozoroval.

 

Pridaj komentár

