Logická hádanka

road-sign-63983_1280Je ten chlapík mŕtvy? – Áno. Zabili ho? -Nie. Text pesničky od kapely HS Logická hádanka vo mne zbudila záujem, zvedavosť, spomienky.

A tak, keď som začínal ako pedagóg naberať reálne skúsenosti v rámci svojej civilnej služby na základnej škole (za 800 Sk/mesiac, pričom len podnájom v ružinovskej garsónke ma stál niekoľkonásobne viac), vždy som mal po ruke nejakú logickú hádanku pre deti. Ako ventiláciu, možnosť sa zamyslieť, oddýchnuť si od “práce”, alebo skrátiť si prestávky v triede.

Najradšej som mal tie na kreslenie. Určite poznáte. Na jednej strane rieky stoja farmár, vlk, koza a hlávka kapusty. Na druhú stranu sa dá dostať len pomocou plte, ktorú ale musí riadiť farmár. Z nejakého dôvodu so sebou môže naraz zobrať len niekoho/niečo v počte jeden kus. Zistite, aký je najmenší počet krokov, aby sa všetko spomínané (človek, zvieratká a zelenina) dostalo práve na tú druhú stranu rieky? Klasika, a keď si to deti začnú kresliť, nádhera.

Svoju knihu hádaniek som niekomu nenávratne požičal, preto ma veľmi potešila aplikácia pre Android RIVER CROSSING, ktorá sa už podľa názvu venuje práve hádankám na tému prekročenia rieky určitou, často absurdnou, skupinou ľudí. Vy, čo sa radi necháte namáhať a rozmýšľanie vám chýba i vo voľnom čase, to možno celé prejdete za jeden večer. Ale určite to slúži aj pre nás ostatných ako inšpiratívny zdroj zadaní, ktoré sa dajú využiť s deťmi či kamarátmi.

(jedinú vadu som postrehol, zadanie vám bude prezradené až priamo počas hry)

Inak odporúčam 🙂

Pridaj komentár

