Bola raz jedna povesť … (na školách)

lemmling_Spooky_castle_in_full_moonPriznávam sa dobrovoľne. Kontinuálne od svojho detstva rád zaspávam pri počúvaní rozhlasových hier. Týmto spôsobom sa dozviem nové príbehy, osudy, námety, myšlienky.

Viem, pravdepodobne to nemusí byť zdravé, ale aspoň netrávim dlhé minúty sledovaním tmavého stropu alebo počítaním virtuálnych ovečiek (skúšal som to raz, nepomohlo). Revolúciu som zažil pri “upgrade” platní , pretože  od kúpy “kazeťáku” som si mohol nahrávať vysielanie z rádia a tým sa zbierka mojich hier rozšírila. Ak toto bola revolúcia, internet v tomto ohľade znamenal zrod nového sveta. Ale pokrok spravili i ľudia, ktorí tieto nahrávky tvoria. Za vrchol tvorby po slovensky nahovorenej rozhlasovej hry považujem dielo kolektívu Rádia Slovensko: Pán Prsteňov (všetky tri časti).

Veľmi milo ma v tejto tematike prekvapilo opäť Rádio Slovensko so svojím novým sviežim projektom: Bola raz jedna povesť. Ide o prerozprávanie najznámejších slovenských povestí (nielen) pre deti, ktoré sa vysiela každú nedeľu.  Výnimočnosťou relácie sú otázky, ktoré po vypočutí si povesti nútia poslucháča zistiť si informácie na doplnenie detailov či názvov miest, postáv a pod. spojené so súťažou. Všetky odpovede sa nakoniec dozviete v nasledujúcej časti. Veď, skúste sami.

Mňa zaujala táto téma a jej využitie v školskom prostredí. Veď vzdelávať sa dá nielen z kníh alebo filmov. Pohľad, ako by to mohlo vyzerať, som načrtol v tomto TUULe: Bola raz jedna povesť …

tuul bola raz jedna povest

Pridaj komentár

