Nie je také zlé…

IMG_8768Po niekoľko týždňov som v sebe nosil ťažkú otázku, akým smerom sa vydáva vzdelávanie našich mladých kolegov – budúcich učiteľov. Zainteresovaní vedia, že …

Mal som možnosť zúčastniť sa viacerých stretnutí a debát so študentami, rozprával som zážitky z praxe na veľmi zaujímavom projekte pre mladých prírodovedcov Inkubátor inovatívnych učiteľov, absolvoval som … jednoducho a stručne, pomáhanie k napredovaniu učiteľov je mojej exhibicionistickej povahe veľmi blízke.

V EDULABE zvykneme privítať skupiny “študákov” z rôznych fakúlt, aby sme im odostreli pohľad na možnosti vzdelávania pomocou najmodernejších technológií. Vždy som tak trochu rozčarovaný zo vstupných vedomostí mládeže ohľadom tejto témy.

Včera som zažil šok. Mali sme s kolegom Jánom Machajom tretie stretnutie s filozofmi. Po pár hodinovej diskusii zrátanej v priebehu 3 týždňov si mali sami pripraviť výstup. Našťastie som sa nestavil (bol som presvedčený o tom, že si materiály nedonesie ani polovica z nich), lebo by som prehral. Týmto sa chcem všetkých nádejným pedagógom ospravedlniť.

Sebavedomie, nápady, vystupovanie, pripravenosť, aktivita a myšlienky na zamyslenie. Toto všetko vyžarovalo zo spokojných mladých ľudí. Osobne som si užíval každý jeden výstup, prekvapene počúval konštruktívne hodnotenie ostatných, uznanlivo prikyvoval počas fantastickej atmosféry a úrovne.

Viem, že na živo to vyzerá inak, ale prikladám jeden náhľad na prácu (verím, že) budúcej pani učiteľky. A nech ťa, vážený čitateľ, nemýli úvodné video. Komentár k odohrávajúcej sa bitke bol strhujúci a priebeh vychádzajúci z reálnych opisov. Príjemný zážitok: Bitka pri Moháči.

Teraz mám už jasno a jeden odkaz pre všetkých: Veľmi rád by som sa zúčastnil hodiny dejepisu ktoréhokoľvek študenta, ktorého som mal možnosť vidieť.

IMG_8754

2 thoughts on “Nie je také zlé…

Pridaj komentár

