Jedna strana nie je dosť

Poviem vám jeden príbeh. Nie o tej starej platni, i keď je vtipný. Príbeh o hľadaní cesty. Cesty vpred. Keďže nedávno som bol účastníkom ďalšej z famóznych prednášok pána Burjana, kde ma zaujala téma, ako si učitelia vo Fínsku (určite aj v iných krajinách) robia výskumy a prieskumy, chcel som si niečo dokázať aj ja.

Máme pomaly koniec septembra a v triede finišujeme s opakovaním predchádzajúceho ročníka. Po prebratí dôležitých tém sme sa dohodli na 40 minútovom zhrnutí v duchu Testovania 9. Dvadsať príkladov s možnosťou výberu odpovede abcd.

Výsledky neboli prekvapujúce, predsa len, dva mesiace prázdnin dali o sebe vedieť. Úspešnosť v dvoch triedach bola 35,7% a 45%. Nie zlé (treba brať do úvahy 25% šancu na strelenie správneho výsledku). Ani dobré. Predsa len, učivo z predchádzajúceho ročníka, nič nové.

Tak sme si všetky príklady prešli ešte raz spoločne, strávili pri nich viacero hodín a tvárili sme sa, aké to bolo ľahké a že nechápeme, prečo tie výsledky sú také chabé.

Čo čert nechcel a ja som to spravil, znovu sme si tých istých 20 príkladov dali, tentokrát s otvorenou možnosťou odpovede, bez výberu abcd. Áno, začínate tušiť správne.

Nebudem zdržovať. Výsledky 40% a 39,6% sú veľmi podobné, zaujímavé sú možno i tým, že zatiaľ čo jedna trieda skočila o 5% hore, druhá naopak dole. Stane sa. Výkričník je ale v zlepšení. Žiadne. Šok? Realita!

Čo som chcel povedať? Nie, nezhadzujem vinu na nikoho, každý máme svoj podiel. Ja by som bol predovšetkým veľmi rád, keby druhá strana pochopila, že nič “závažné” sa ešte nestalo. Len sme stratili mesiac z drahocenného času.

(Prosím “staršie” ročníky o pochopenie. Viem, že si v duchu myslíte, keby sme sa my takto učili, mali by sme samé jednotky. Je to možné. Aj ja by som to chcel ako učiteľ dosiahnuť. Niekde však robím chybu. Poradíte?)

One thought on “Jedna strana nie je dosť

  1. Marek Šebo píše:

    Hehe,náhodou som zase raz narazil na túto stánku,len tak pozrieť sa čo je nové…Začiatok článku ma pobavil 😀 No ale k veci. Podľa mňa nerobíte chybu vy,mal som možnosť zažiť váš výklad učiva,dokonca aj vidieť v TV a viem že vy učiť viete,čo je lepšie že vás to naozaj baví a naozaj chcete naučiť a robíte túto prácu s chuťou (nie ako 95% ostatných učiteľov ktorí pár hodín po mojom písaní budú silno štrajkovať). Možno je to jednoducho tým,že triedy ktoré učíte sú jednoducho slabé,resp.slabí žiaci,ťažko ich niečo naučiť. Je jedno či majú rôzne poruchy či nie,jednoducho nechcú,veď aj načo. Aj keď sa mi páči že aj skrz to máte tú snahu ich niečo naučiť,ale v tomto prípade je to možno stráta času..
    Vždy som si vravel že je vás škoda na takejto škole,nechceli by ste učiť inde? Lepší žiaci.lepší prístup,možno lepší plat..Určite by to ocenila jedna aj druhá strana 🙂

Pridaj komentár

