Pánovi učiteľovi …

Tak sa nám začala nová sezóna anglickej ligy a popri tom som zaregistroval i otvorenie brán školy.

Keďže v poslednom období som bol veľký darebák a z určitých dôvodov som musel svoju činnosť robiť potajomky, budem musieť dohnať zameškané. Rozbieham sa pomaly a pred nastávajúcimi hodinami práce a hrania sa s deťmi si musím podvihnúť sebavedomie.

Napriek tomu, že nemám súhlas od autorky textu na zverejnenie, risknem to a verím, že neprepálim. Lebo aj tento textík je príčina, čo ma drží tam, kde som a núti ma ísť ďalej, vyššie … Ďakujem za tieto slová!

Pán učiteľ,

keďže je toto možno moja posledná príležitosť, chcem ju využiť.

Keď ste prvý raz vošiel do našej triedy, získal ste si nás na plnej čiare. Bol ste vtipný, zaujímavý, sebavedomý. My sme mali veľké očakávania aj keď sme vlastne nevedeli, čo čakať.

Vy ste prišiel s vtipom a vedomosťami a nič viac sme nepotrebovali. Bol ste originálny a pokrokový a hlavne ste nás počúval, ochotne spoznával a nesnažil ste sa z nás robiť cvičené opice v kostýmoch. Chcel ste z nás ľudí a my sme sa nevedeli dočkať, kým sa nimi staneme.

Získal ste si nás ako deti, ale udržal ste si nás aj ako mladých ľudí s vlastnými názormi. To nebolo ľahké, ale nikdy sme o Vás nezapochybovali.

                                                                                          Ďakujem za všetko

                                               Podpis

P.S.: Zostaňte taký, aký ste. Ste úžasný učiteľ.

(nevercom autenticity odporúčam klik na obrázok alebo zatvorenie okna prehliadača)

6 thoughts on “Pánovi učiteľovi …

  1. Gratuluji. Moc ráda čtu podobné dopisy/pohlednice nebo emaily. Nejsou časté, ale o to jsou cennější. Ono – ať si říkáme co chceme – pár podobných ocenění dokáže hravě vyvážit všechny dosavadní strasti povolání (a někdy i pár těch budoucích). Takže držím palce, abyste zůstal pořád “úžasným učitelem”.

  2. Anonymný bývalý študent píše:

    Dobrý večer, pán magister. Som váš bývalý študent zo ZŠ Lachova, na vašu webstránku som sa dostal cez známych, ktorí zdieľali odkaz na jeden z vašich článkov a sledoval som aj zopár epizód relácie Trieda 9.A, v ktorej účinkoval aj ďalší môj bývalý učiteľ z gymnázia, preto som si povedal, že vám tiež napíšem zopár pochvalných viet.

    Som veľmi rád, že stále existujú mladí ľudia, ktorí majú záujem vzdelávať ďalšie generácie aj na základoškolskej úrovni a že tak robia kreatívnym a entuziasticky pôsobiacim spôsobom. Za štrnásť rokov navštevovania škôl od základnej až po vysokú som prišiel do kontaktu s mnohými vyučujúcimi, pričom musím, žiaľ, konštatovať, že väčšine by som nedal ani vodičské oprávnenie, nie to ešte možnosť „vychovávať“ deti (spomínam si napríklad na jednu frustrovanú vyučujúcu, ktorá spolužiaka zo sociálne znevýhodneného prostredia pred celou triedou vysmiala, pretože smrdel a to bola ešte celkom zdržanlivá – keď si na to spomeniem, ľutujem, že som sa hlúpo smial so zvyškom triedy a nepostavil sa na jeho obranu; moje vtedajšie myslenie však bolo priamym dôsledkom sociálneho prostredia, ktoré škola ponúkala). Najviac takých bolo práve na ZŠ Lachova, no aj tam sa našťastie našli svetlé výnimky – vrátane vás. Vtedy som vás až tak pozitívne nevnímal (aj keď stále lepšie, než väčšinu kolegov), určite ste sa aj zmenili, no v súćasnosti sa kritika formuluje len ťažko.

    Uvažujem nad existenciou z väčšieho nadhľadu a pociťujem potrebu konať v prospech spoločnosti a životného prostredia, ktoré ovplyvňuje, aj keď jej súčasný obraz neznášam a pravidelne kritizujem, no snažím sa tiež presadiť zmeny. Predpokladám, že váš zámer je podobný – za jeden z najúčinnejších spôsobov považujem práve formatívny vplyv na adolescentov. Chcem sa preto poďakovať za množstvo času a energie, ktoré venujete ich výchove spôsobom, ktorý pokladám za pozitívne pokrokový a ktorý azda inšpiruje aj vaších kolegov. Ja som na to zatiaľ príliš asociálny a intolerantný.

    Prajem vám veľa ďalších úspechov a možnosť adekvátnej realizácie.

    Ostávam s pozdravom, aj keď anonymne.

    • Ahoj Anonym(us),
      lámem hlavu lámem (mám jeden tip)…ale nezlámem…osobne za seba musím a chcem povedať, že za tých “pár” rokov, odkedy sme mali spolu dočinenia, som zúročil všetko, čo som vedel a zlepšil to, čo som mohol…bolo by fajn, keby sa podobní ľudia ozývajú viac a viac, lebo nám “učiteľom” nikto neverí, že je to už riadne hlboko (a zrejme nielen školstvo)…ja rád prijímam aj kritiku, nie som dokonalý a ak je správne umiestnená, je pozitívum vedieť aj o negatívach…bohužiaľ, zatiaľ u nás stačí mať všetky papiere v poriadku a… (to už vieme všetci)…a preto si zrejme nezaslúžime viac 😦

Pridaj komentár

