Piatok, skoro ako bežný deň

Päť vyučovacích hodín, celodenný dozor, popritom zháňať peniaze od „zábudlivcov“, aby som mohol deti zaregistrovať na ďalšiu súťaž, preberanie hudobných diel od učiteľov na spracovanie k blížiacej sa školskej akadémii ku Dňu MATIEK, zapisovanie známok z písomiek a aktivít čo ja viem kam (žiacka papierová, internetová a atď.)…klasika.

Ignorantskou chôdzou sa plavím po schodoch hore do svojho pelechu zvaného kabinet, oproti bežiace deti ponáhľajúce sa za víkendom. Ja vo svojom obláčiku vlastného sveta, v ktorom už premýšľam, či stihnem na obed, ako zariadiť spojenie s virtuálnou kolegyňou zo Sliača na upresnenie podmienok našej videokonferencie, počas ktorej naše deti budú súťažiť na diaľku. Koľko detí príde v tento pekný deň poobede na náš športový krúžok a …

V tom ma zastaví Kiko. „Pán učiteľ, dohodol som sa s Baškou, že jej s tými uhlami pomôžem, vysvetlím, už sme aj počítali a zlepšila sa.“

Šok, Kiko, na ktorého by som to nepovedal. Baška, o ktorej by som si to nemyslel. Paráda, poskočím si a navrhnem. „Ok, Kiko, ak dostane Baška z písomky 1 alebo 2, tebe pribudne za prácu s ňou 1.“

Teším sa, či už Kika vychválim ešte raz, alebo sa stane niečo iné, neviem. Nateraz som šťastný, že pochopili. Nie, nejde o učivo, ale o to ľudské. Že je fajn si pomáhať. Verím, že ovocie to prinesie.

2 thoughts on “Piatok, skoro ako bežný deň

  1. Tibor Repček píše:

    Presne tak! Informácie si nájdu a naučia sa ich použiť často aj bez učiteľa. Ale s tým ľudským rozmerom to už nie je také samostatné… 😉

Pridaj komentár

