Postavil som sa pod nesprávnu nálepku

Moje meno je Miloš Bélik a pôsobím na Základnej škole Lachova 1 v Bratislave, “Pétržke” a som obyčajný učiteľ.

Som vďačný za oslovenie a možnosť byť v projekte Trieda 9.A.

Je to aj môj výkrik. Môj spôsob učenia, nevyhováram sa. Rád sa učím nové veci. Ak ako učiteľ pred očami ľudí nerobím svoju prácu dobre, budem veľmi rád, ak sa mi ponúknu možnosti, ako skúsiť byť lepší. Ak nebudem schopný sa prispôsobiť, uznám, že na to nemám. Zatiaľ ma to baví aj takto, verím, že aspoň časť “človekov”, ktorí sú prítomní na mojich hodinách, je rovnako spokojná.

Miloš, obyčajný učiteľ

12 thoughts on “Postavil som sa pod nesprávnu nálepku

  1. Tibor Repček píše:

    Presne tak! Myslím si, že by sa učitelia (z Triedy 9.A) nemali porovnávať, pretože porovnávame neporovnateľné (jablká s hruškami, lebo každý človek je iný). Podľa mňa ak niečo učiteľom pomôže, tak to nie je porovnávanie, ale konštruktívna kritika – t. j. povedz, čo sa ti nepáči a zároveň navrhni, ako by si to zlepšil…

    • Vďaka, Tibor. Ja budem rád, ak sa budeme baviť aj týmto smerom.
      Na vysvetlenie článku. Chcel som ozrejmiť to rozčarovanie pedagogickej obce nad úrovňou “výnimočných” učiteľov. 😉

  2. gonzulik píše:

    nerumiem, co ta niekto uraza, odsudzuje? Ale mas tam riadne trumpety…. Mohli by to vysielat castejsie. ak je niekde nejaka diskusia, tak daj link ja sa do nich pustim amaterov.
    drz sa

    • Zdar, ujo Gonzo…vďaka…nikto ma neuráža, to skôr ja som ješitný 😉
      V učiteľskej obci (v jej malej časti) som sa stretol s názorom, akoby my “noví” sme boli nepriatelia národa, zostal som prekvapený. Ja to zhadzujem na nálepku “výnimoční”, možno niekto čakal, že budem ako Bill Gates s notebookom medzi písacími strojmi. Chcel som vysvetliť 😉

  3. Myslím, že jednak je velmi “odvážné” hodnotit něco z pohodlí křesla, a pak je zajímavé sledovat, jestli (a jak) lze některé metody používat.
    Byla jsem překvapena, že skupinová práce neměla téměř žádný výsledek (vyjadřuji se k včera vysílanému 2. dílu). Nechce se mi věřit.
    Nějak jsem nepochopila jaký byl časový odstup mezi Tvým prvním vystoupením a testem. Můžu poprosit o vysvětlení?
    Pak mne také mrzí, že čeští učitelé se nedostanou k záznamům – Jednička blokuje přístup a kdo nemá v televizi rozšířený počet programů, nemá šanci. To je velká škoda. Neměl bys nějakou radu?
    Držím palce 🙂

    • No, s tým kreslom je to pravda, na to som bol pripravený 😉
      Ja nevravím, že nemá výsledok. Ja som tam prišiel, chcel som spoznať deti a v tom sa odkryli pekne (myslím aj tú “skupinovku”). Tá katastrofa, čo sa stala s písomkou bola výsledkom prvého týždňa (slovné úlohy na 2 rovnice o 2 neznámych). Už samotná téma je strašiak a v spojení so zadaním pomocou slov je to pre niekoho uf-uf aj bez snahy. Ale prečo to bolo až také, som pochopil trochu neskôr 🙂
      Videl som kopec sťažností, že archív je geolokálny. Švédi (autori) to tak chcú. Jediná cesta vedie…(ako mnoho iných filmov a dokumentov) 🙂

  4. Ahoj Miloš, videla som druhý diel a musím uznať ,že budeš musieť vynaložiť dosť úsilia ,aby tie decká zvládli monitor. Dúfam že sa ti to podarilo a v ďaľších častiach uvidíme napredovanie tvojich zverencov. Ja by som z takých výsledkov písomky tiež bola zúfalá a bolo by mi do plaču.

  5. gonzulik píše:

    No rád by som pridal svoj názor sčasti nestranný (lebo už neučím, ale 7 rokov hej): Neukázali tých učiteľov čo tam učili predtým a trocha sa nich kydá, ale neverím že by to boli zlí učitelia, len tlak spoločnosti poväčšine rodičia žiakov a vedenia dospel nielen ta tejto skole k tomuto štádiu, takže s inovatívnymi metódami, to je podľa mňa stále ťažké – takže tejto Novej skupinke držím palce a ak sa niekomu nezdá, ako učia a či boli správne vybratí… Rozhodne majú gule, keď sa toto dali.
    Podľa tam minimálne prišli s elánom a chuťou a určite nie sú zlí učitelia (vieš Miloško, že teba poznám a bodaj by bolo viac takých…ale nebudem ta zas chváliť, lebo už by si zase veľmi spyšnel a noštek ti narástol..).
    Nakoniec ale verím, že trieda urobí ohromný vedomostný progres a z veľkej časti to bude aj preto, lebo tie deti budú sledovane (podľa mňa učiteľovi by neprekážalo ak by sa hodiny natáčali) a rodičia by zrazu zistili, že ich miláčikovia do školy neprídu načas, nepracujú, vyrušujú seba aj ostatných, ktorý by sa aj možno učili a podobne.
    A keď to detváky zrazu obmedzia, tak sa zrazu na nich viac nalepí, zistia že to nie je až také ťažké a možno ich to začne aj baviť. No tlak “monitoru” by tomu tiež mohol pomôcť.

  6. Nevidela som ten projekt Trieda 9.A., ale v sobotu som videla kúsok asi nejakej reprízy. Vaše meno však už len v titulkoch na konci 😦 Aké sú dojmy z Londýna po návrate domov? Zaujíma ma názor aj na ten jazykový kurz.

Pridaj komentár

