Pozor, prostredie vychováva

V poslednej dobe trávim určitú časť svojho pracovného týždňa vo vlaku. Lepšie povedané, v dopravnom prostriedku, ktorý ma unáša z miesta A do miesta B (matematická deformácia).

Verejné spôsoby prepravy majú svoj potenciál aj na rozvoj určitých zručností. Ja si takto skúšam dohnať čas nad neprečítanými, pre mňa zaujímavými knihami, niekto rád komunikuje s novými ľuďmi, iný pozoruje meniacu sa krajinu, v podstate dobrovoľne  alebo z donútenia,  každý sa snaží niečím zaujať svoju myseľ. Teda aspoň väčšina. Ale určite každý, kto cestuje viac hodín, ako je pre jeho objem močového mechúra pohodlné, musí spoznať aj zariadenie s honosným názvom toaleta, skratkou wc či jednoducho záchod.

A tu je príčina vzniku tohto článku. Málokedy sa sťažujem. O pohodlí a elektrických zásuvkách vo vlaku na „mojej“ trase môžem asi len snívať, ale čo je veľa, to vám ukážem.

Počas druhej mojej cesty na spomínanej trase RÝCHLIKOM som potreboval byť chvíľu sám. Tak som zašiel na miesto, ktoré je určené na vykonanie mnou zamýšľanej aktivity. Pripravoval som sa a synchronizoval svoje pohyby s pohybom okolia, aby všetko dopadlo k spokojnosti a počestnosti. Čo ma ale šoklo, bolo…(namiesto opisu radšej vložím svoju snímku).

Asi si viete predstaviť, čo nasledovalo. Vydržal som.

Tento týždeň cestujem opäť. Na jednej zo sociálnych sietí som si prezrel fotografiu jedného známeho, ktorý zdieľa situáciu v RÝCHLIKU na trati z miesta X do miesta Y (nie totožnej, ako mojej). Čuduj sa svete, tam so záchodom problémy nemali, i keď …(namiesto opisu radšej vložím svoju snímku).

O motiváciu na cestu som mal postarané. Na moje prekvapenie som nastúpil do vykúreného vozníka, dokonca vybaveného elektrickou zástrčkou (i keď nefunkčnou), nepopísaného, vcelku nového. A nezažijem ani prekvapenie na záchode. Milá teta totiž cez fungujúci vlakový rozhlas zahlásila, že vagóny č.1 a č.2 ich majú počas celej cesty nefunkčné. Výborne. Dnes mi nič nepokazí radosť zo slušnej cesty.

Pridaj komentár

