Počty, počty, počty

Skončili sa tzv. jesenné prázdniny a ja som sa tešil (áno, vidíte dobre, tešil), že idem znova do školy. Ako klasický učiteľ som prvým dňom “dovolenky” totižto ochorel a takmer som celý víkend oddychoval (zapálené hrdlo a …). Konečne ako tak zdravý idem na svoju prvú hodinu matematiky, ale ešte pred vstupom do triedy ma zastaví môj nadriadený s informáciou, že spájam dve triedy.  Ou-ou. Nevadí. Veď čo.

Po prvé. Asi každý (kto aspoň čiastočne pričuchol ku škole) si vie predstaviť, čo znamená v dnešnej dobe preplnená trieda. Disciplína na inej úrovni, anonymita omnoho vyššia, o šume ani nehovorím. Zle. Celé zle. Po pozdrave a zadaní práce moje ešte nedoliečené hrdlo dostávalo jednu facku za druhou. Nie, nebolo treba kričať, ale riešiť. Tamtoho, lebo sa otáča, tamtú, lebo sa češe, tamtoho, lebo … A tak som bol stále v pozore (čo je vlastne náplň mojej práce) a musím neustále niekoho kontrolovať, napomínať. Viete si predstaviť, ako som rozprával po tejto hodine. Vlastne, ako som nerozprával.

Nie, neusmievajte sa. Ja sa nesťažujem. Ja sa zlepším. Sľubujem.

Po druhé. Možno ste zaregistrovali, že od nového školského roka bude mať zriaďovateľ právo určovať počty v triedach. Nie je obmedzený žiadnym minimom, ale bohužiaľ ani maximom. A toho sa obávam. Vzhľadom sa šetriaci mód v školstve vieme, čo sa bude diať. Triedy budú zrejme väčšie. Už nebudem spájať, už to bude realita. A tak namiesto naplánovaných 30 príkladov zvládneme 16-18. Ako dnes. Zbohom individuálny prístup, zbohom skupinové vyučovanie.Buď sa zmenia deti (tie však nebrali ohľad ani na moje hrdlo), alebo …. To si každý môže doplniť sám.

Čo tam po deťoch, čo sa naučia. Dôležité je si tie školy odchodiť.

Pridaj komentár

