Ako som na rodnú reč musel zabudnúť

Ako správny učiteľ sa učím celý život. Posledný víkend som mal, ako v poslednej dobe stále, pracovný.

Sadám si s Luckou za volant Mercedesa Viano, za ktorým je zapojený trojposchodový vozík a spolu s ďalšími inštruktormi voľnočasových aktivít si vytyčujeme smer von z Bratislavy. V dnešnom teambuildingu (aký to vznešený anglický názov) mám na starosti krajinu Anglicko, konkrétne disciplínu kuša (áno, áno, kuša pochádza z Ázie, ale najčastejšie ju predsa len využívali európania a z nich boli angláni najlepší strelci).

Po svedomitých prípravách je všetko prichystané. Pred vypuknutím aktivít sa ideme ešte najesť, kde sa dozvedám, že celá akcia má byť v anglickom jazyku. 🙂

Sranda. Ja mám rozprávať po anglicky. Veľká sranda. Ešte väčšia, ak si uvedomím, že mám byť z Anglicka. Závidím kolegom z Japonska, Timoru, Francúzska… Tí sa môžu ako tak vyhovoriť (čo nikto neurobil). Tak naberám dych a …

“WELCOME IN ENGLAND!!!”, znela moja prvá veta, za ktorou som potichšie vyslovil ďalšiu. “Môžem vám pravidlá vysvetliť po slovensky?”  Po nej však zaznelo: “No, in english, please.”

Tak som sa nadýchol druhýkrát a mohutnejšie, začal som splietať čosi slovenskonemeckorukonožne anglickou rečou a pomaly som si spomínal na slovíčka, ktoré by mi pomohli vysvetliť pravidlá “mojej” hry, podať ľuďom info, ako sa bezpečne strieľa z kuše, čo majú urobiť, aby splnili podmienky a pod.

Prečo to vlastne píšem? Lebo nechcem byť nabudúce červený v tvári, nechcem sa dať prekvapiť, nechcem. Začnem trénovať. A hoci od maturity ubehlo pár mesiacov, dokážem to. Lebo sa chcem učiť.

Ako? Deťúrence, tešte sa. Matika a geografia budú občas po anglicky. 😉

Váš triedny

2 thoughts on “Ako som na rodnú reč musel zabudnúť

  1. Renata píše:

    Tak na takúto hodinu sa prídem veľmi rada pozrieť a verím, že sa niečo nové naučím. Ešte si spomínam na svoju “1”hodinu na ostro only ina English,
    Teším sa

Pridaj komentár

