Na bodáky

Poviem vám jeden príbeh. Ten príbeh je o malej pechotnej jednotke situovanej niekde v mierovom pásme, kde v súčasnosti nehrozia veľké konflikty. Pod malou jednotkou si treba predstaviť 16 vojakov s priemernou morálkou, občasnými výpadkami slušného správania, občasného zaiskrenia sa v oblasti zlepšovania svojich schopností atď.

Táto jednotka, ako každá skupina ľudí, má svojho veliteľa. Ich veliteľ je zodpovedný za ich výcvik a primerané reakcie v prípade akéhokoľvek konfliktu. Počas ich výcviku veliteľ požiada jedného dňa, tuším vo štvrtok, aby si každý z vojakov priniesol v pondelok bodák, lebo ho budú potrebovať a cvičiť s ním. V pondelok pri nástupe a následnej kontrole má bodák 5 vojakov. Vzhľadom na predtuchu skúsenejšieho veliteľa, ktorý už za roky ako tak pozná svoju jednotku, pripravil náhradný program bez bodákov. Na konci slušne vyzval vojakov, aby nezabudli a na druhý deň si bodáky priniesli.

Ako už správne tušíte, na druhý deň mali bodáky 4 vojaci. Veliteľ troška (asi dosť) stratil kontrolu a prehovoril z duše. Samozrejme sa vynašiel a výcvik pokračoval ďalej náhradným programom. Jeho myšlienky však smerovali k viacerým otázkam.

Je ako veliteľ dobrý? Čo spravil zlé, keď má v jednotke takú slabú disciplínu? Ako napraviť a poradiť si s takouto situáciou? Čo sa stane s takouto jednotkou, keby náhodou (a náhoda v našom prípade hraničí s istotou) vypukne konflikt a jednotka bude vystavené svojej skúške? Veď on ako veliteľ je za ich životy zodpovedný a musí niečo spraviť.

Ako každého veliteľa, aj jeho to napadlo. POTRESTAŤ!!! Ale dostal ešte iný nápad. Spýtať sa iných veliteľov, ktorí sú tiež zodpovední za svojich vojakov, čo v takom prípade robiť. Čo platí na ich jednotky, jednotlivcov. Nechávať bodáky na cvičisku? Ale čo ak niektorí vojaci budú chcieť cvičiť aj vo svojom voľnom čase? Poraďte…

A preto píšem tento príbeh. Pre lepšie pochopenie.

Konflikt= písomka, skúška, monitor.

Bodák= pravítko!!!, áno, jedno akékoľvek pravítko.

Vojaci= žiaci siedmeho ročníka na matematike.

Veliteľ= ja ako učiteľ matematiky

😉

4 thoughts on “Na bodáky

  1. Facety píše:

    heh zaujimave… ja som sa presne dnes rozculil nad jednou takou jednotkou. Uz asi dva tyzdne cvicime uhly takze si maju nosit aj zlomene kopije no dnes osem ziakov si tieto nastroje nedonieslo a vo vseobecnosti u hociktorej jednotky sa stava ze kym skompletizuje vsetky svoje zbrane trva to aj tyzden. S pozdravom Facety 🙂 pozn. : zlomena kopija=kruzidlo

    • Tak to mi odľahlo…som myslel, že je to môj problém, alebo tuhľa regionálny…ale už od tých vojačikov asi chceme veľa, aspoň výstroj nosiť 😦

  2. Aj ja sa pridávam. Ja som raz za starých dobrých čias do jednej väčšej krabice vyzbierala od každého Vojaka jeho zbrane (doma si mal zabezpečiť iné, aby mohol cvičiť). A mala som k tomu aj súhlas rodičov. Fungovalo to. Dnes to nerobím. Asi som “dozrela” vo svojej pg. praxi, alebo je v tom niečo iné? 😦

Pridaj komentár

