The Australian Pink Floyd show

Myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, keď napíšem, že som nevedel do čoho idem. Síce som ako “človek moderný” čo to vygooglil, nejakú tú predstavu o hudbe tohoto zoskupenia som mal, poprípade som sa doučil pomocou priateľky, ale aj tak. Veľký krok do neznáma. Veľkosť pódia aj zloženej aparatúty (nielen hudobnej, ale hlavne svetelnej) dávajú tušiť, že to bude ŠOU. 19.00. Nechávajú nás v zhasnutej hale. Pomaly sa začínajú predierať prvé tóny. Nie, ešte to nie je hudba. Len nálada. Tma, prebliknutie svetielok. Pridávajú sa ďalšie hlasy a tóny z pódia. Takisto prebliknutie je pompéznejšie.

Obr.: Množstvo inteligentných svetiel, laserové paprsky, 3D projekcia

To, čo nasledovalo potom, som neočakával. Pre vašu predstavu, doteraz netuším, či je to hudobný podklad pre svetelnú šou, alebo neskutočné svetelné efekty k hudobnej paráde. V každom prípade, sánka dole, nestíham hltať svetlá, lúče, hudbu… Hlavní aktéri majú viditeľne obrovské skúsenosti, ako mávať s davom. Dokonalé. Výraz mojej tváre asi nevystihoval presne to, čo cítim. Prekvapenie, zamyslenie, ohromenie, oddychovanie, udivenie, potešenie, hĺbanie. Raz ponurá atmosféra vybičovaná tichom, inokedy plnosť hudby aj svetiel v sluchovom aj zrakovom aparáte. 3D prasiatko nad scénou, obrovské postavičky poučujúceho učiteľa, tancujúceho klokana, nahnevanúho “divočáka”, premietanie filmových úryvkov a efektov. Mal som čo robiť, aby som to stíhal absorbovať. Zahrávanie sa s emóciami fanúšikov, vydláždenie cesty k záverečnej explódii. Standing ovation. Dve a pol hodiny sa mi stratili neuveriteľne rýchlo. Vzkľbil som do nich množstvo zážitkov, dojmov, poučení. Zmenili mi pohľad na hudbu. Vlastne, išlo len o hudbu?

One thought on “The Australian Pink Floyd show

  1. peblss píše:

    hehe Milosko… Na to, ze si odporca tejto, ako to nazyvas “psycho” hudby si to tu celkom pekne opisal… Kazdopadne, suhlasim, zazitok neuveritelny… pocitov viac ako sa dalo stihat prezit, sokujuce a prekvapive.. aj ked… Mam pocit, ze po precitani ospevovacich info o tomto koncerte pri kupe listkov som cakala viac… nevadi 🙂

Pridaj komentár

