Gimp

Počas mojej pedagogickej praxe a hlavne v začiatkoch mojej spolupráce s IKT som sa často stretol s prípadmi, kedy som potreboval upraviť nejaký obrázok, zmeniť pokazenú fotku, dokresliť k existujúcej kresbe niečo iné. Som zástancom voľne šíriteľných programov, s ohľadom na deti a výdavky s kúpou nových programov, preto som sa rozhodol naučiť sa pracovať v prostredí GIMP. Je to zrejme najvážnejšia konkurencia veľmi známeho grafického profesionálneho programu PHOTOSHOP. Čo je ale vážnou výhodou GIMPu je jasné. Je zadarmo, tým pádom si ho môže dovoliť každý.

Obr.1: Pracovné prostredie GIMPu, ktorého sa netreba báť

Na začiatku sa netreba nechať znechutiť výzorom prostredia. Je to OpenSource a prispôsobenie vzhľadu tomu zodpovedá. Po pár dňoch si zaručene zvyknete a obľúbite si ho ako moji žiaci. Spočiatku sa naše pokusy obmedzili iba na jednoduché úpravy, postupne sme však prichádzali na nové a nové možnosti, samoštúdiom, sledovaním stránok zameraných na pomoc a vzájomnými radami sme sa prepracovali na vyššiu úroveň, kedy si už môžeme dovoliť zlepšovať fotky z akcií, vymýšľať zaujímavé hry a podklady pre stránky.

Obr.2: Práce vytvorené v programe GIMP

Neobmedzili sme sa len na krúžky a hodiny informatiky, odkedy poznáme silu tohto programu, prakticky všetky letáky, jednostranové „projekty“, mapky, skice, pokazené fotky, smiešne doplnky vážnych fotiek a pod. si pripisujú rukopis GIMPu.

A tu sú nejaké postupy pre začiatok (aj s videonávodmi):

Gimp – dve fotky v jednej

GIMP – vyfarbenie časti obrázku

GIMP – Farebné zvýraznenie ČB obrázka

GIMP – roztrhnutý obrázok

GIMP – vodoznak na obrázku

GIPM – grafity

Verím, že sa s GIMPom zabavíte tak ako my. Veľa šťastia 🙂

One thought on “Gimp

  1. Krasa, mne osobne sa GIMP paci ovela viac ako PhotoShop.

    A nie som nejaky velky linuxak, som rozpoltena osobnost, kedze mi na mojom PC fici dual boot – Debian s XPckom 🙂

    Pekna pracicka, aj ja sa raz dam na grafiku.

Pridaj komentár

