Rozlúčka s triednym

Milá mládež,

prihováram sa k vám už po niekoľkýkrát, avšak teraz naposledy v postavení vášho triedneho učiteľa.

Priznám sa, že nejaký ten čas som sadal za komp a snažil som sa nájsť nejaký citát alebo úryvok, ktorý povedal niekto múdrejší a hodil by sa na túto situáciu. Nakoniec som si povedal NIE. Veď za tých pár rokov, čo sme sa spoznávali, ste ani vy nechceli vždy kopírovať niečo, čo už bolo na svete. Vždy sa dalo vymyslieť niečo nové. Niekedy pozitívne, niekedy, teraz to už hádam môžem povedať aj s úsmevom na tvári, niekedy aj veci, ktoré dokázali náš vzťah na chvíľu pošramotiť.

Za tých pár rokov, čo ste formovali svoje osobnosti za pomoci rodičov, ale priznajme to, aj s výrazným prispením učiteľov., sme prežívali spolu rôznorodé situácie, tvorbu priateľstiev, vzťahov, nervóznejšie diskusie, prežívanie úspechov a radosti, ale aj sklamaní. No vaším odchodom z tejto školy sa to nekončí. Naopak, začína nová etapa. A tak namiesto smutných lúčiacich sa tvárí by som tu mal sledovať mladých ľudí plných optimizmu a radostných emócií, tešiacich sa z momentu “zase som niečo dokázal, opäť sa posúvam ďalej”. Veď si len predstavte, ak ste si z každého dňa, počas ktorého ste prišli do školy, zapamätali čo i len slovo, vetu, koľko to je informácii. Ja vám do budúceho života prajem, aby to denne nebola len jedna informácia, aby toho bolo viac, pretože verím, že ste už pochopili, že ste sa neučili kvôli známkam, rodičom, mne, ale kvôli tomu, aby ste sa v niečom našli a vydali sa svojou cestou plniť svoje plány, ciele, sny. Kamkoľvek idete, kdekoľvek budete a čokoľvek vo svojich životoch dosiahnete, jedno zostáva nespochybniteľné. Nielen vaši rodičia, ale aj ja a moji kolegovia budeme na vás vždy pyšní a budete trvalo zapísaní v našich srdciach.

Preto vám všetkým chcem poďakovať, že som aspoň na krátku etapu mohol byť súčasťou vášho života.

Váš triedny

Pridaj komentár

